Filosofie cafe

Uit eten
Persoonlijke ontwikkeling
Filosofie
Uitgelicht
10 / 12
Bijna vol
vrij 08 mei
17.00 - 20.00
Tilburg - Noord-Brabant
40 - 65 jaar
€ 14,50
Uitleg kosten
Kosten voor de dagschotel exclusief een toetje
Kosten worden inzichtelijk gemaakt door de host.
Uitgelicht

Adresgegevens

Wordt zichtbaar na aanmelden

Deelnemers 10 / 12

Nog 2 plekken vrij

Omschrijving

Het Filosofie Café is een ontspannen bijeenkomst, waar je samen in gesprek gaat over een onderwerp dat aan het denken zet. Je hebt geen kennis van filosofie nodig om mee te doen. Iedereen kan meedenken en meepraten. De bijeenkomst is alleen voor de mensen die op deze deelnemerslijst staan.

Wat is filosofie eigenlijk?
Filosofie betekent letterlijk ‘liefde voor wijsheid’.
Het gaat om nadenken over vragen waar geen eenduidig antwoord op bestaat. Vragen die ons aan het denken zetten over onszelf, anderen en de wereld om ons heen.

Het onderwerp van deze bijeenkomst is:

Vooroordelen

Vooroordelen zijn als een onzichtbare bril: we kijken er voortdurend doorheen zonder het te merken. Ze helpen ons de wereld snel te begrijpen, maar kunnen ons ook misleiden. De vraag is dus niet óf we vooroordelen hebben, maar of we ze durven te herkennen en wat we doen als we ze zien.

Vragen die ter sprake kunnen komen zijn:
* Wat is gevaarlijker: vooroordelen hebben, of denken dat je ze niet hebt?
* Kun je een voorbeeld noemen van een vooroordeel dat je ontdekte, niet door nadenken, maar door iets wat je deed of zei?
* Wanneer is een vooroordeel legitiem (zoals een arts die patronen herkent) en wanneer is het schadelijk?
* Is het moreel eerlijk om iemand te veroordelen voor iets wat hij onbewust deed, als die onbewustheid zelf het product is van zijn opvoeding en omgeving?

Omdat het wat voorbereiding vraagt van groepsleidster, Anna Aarts, vraagt zij een kleine bijdrage in de vorm van het "Pay what you want''- principe. Dat wil zeggen dat je zelf bepaalt wat je wil bijdragen. Denk daarbij aan de prijs van een consumptie. Na afloop van de bijeenkomst staat een doosje waarin je je bijdrage kunt doen.

Na de bijeenkomst gaan wij gezamenlijk eten. De dagschotel kost € 14,50.

Zolang het bedrag van € 14,50 niet voldaan is , behoud ik het recht om de aanmelding te annuleren .
Ik zal eenmalig een reminder sturen.
Als ik binnen 48 uur geen betaling heb ontvangen, komt je deelnameplaats vrij voor iemand van de wachtlijst.

Heb je betaald en mocht je later toch niet kunnen, dan kun je je ticket zelf aanbieden via het tabblad ‘Tickets’. Mensen op de wachtlijst kunnen dit ook zien en erop reageren, zodat je je ticket makkelijk kunt doorverkopen. Graag dit onderling regelen.
Wil degene die een vervanger heeft gevonden mij een bericht sturen, zodat ik de deelnemerslijst kan aanpassen? Alvast bedankt
  •     Vandaag om 16:23 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     Vandaag om 16:18 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     Vandaag om 16:01 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     Vandaag om 15:54 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     Vandaag om 15:53 Noord-Brabant
    heeft zich aangemeld.
  •     Vandaag om 15:32 Utrecht
    heeft zich aangemeld.