Dit event is al begonnen/geweest.

Groene wissel Ottoland 11 km

Groene wissel Ottoland 11 km

Dordrecht
13.30 - 20.00

Deelnemers 3 / 8

Plaats:
Dordrecht - Zuid-Holland
Deelnemers:
Min. 3 - max. 8

Deelnemers 3 / 8

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 7,50
Uitleg kosten:
Onbeperkt warme dranken, speculaas en warme maaltijd. Uiterlijk vóór 1 dec betalen.
 

Omschrijving

We beginnen bij het verzamelpunt met warme chocolademelk en speculaas vanuit mijn kofferbak.
Dan volgt de wandeling.

De Alblasserwaard ligt in het zuidoosten van de provincie Zuid-Holland en vormt het zuidelijk deel van het Groene Hart.
Het is een uitgestrekt veenweidegebied met oneindige polders, grote en kleine rivieren, kanalen en afwateringsboezems. Karakteristiek zijn de vele (vaak onverharde) kaden en tiendwegen langs en tussendoor watergangen en sloten. Bijna onafgebroken kuiert je kilometers lang over graskaden langs brede boezems en banjert flinke stukken door weilanden (met soms koeien) door het meest landelijke deel van deAlblasserwaard. Een ware poldertocht dus!
Onderweg kom je langs een prachtige molen, halverwege in de buurt van de horeca van Goudriaan en in Ottoland langs een schaapskooi met theetuin.
Omdat 90% van deze tocht over graskaden en door weilanden gaat, doe je er goed aan stevige wandelschoenen te dragen. Zorg er voor dat deze waterdicht zijn, want tijdens en na een regenperiode kan het in de weilanden flink soppig zijn.
Een sportieve instelling is een pre want er zal af en toe over een hek moeten worden geklommen.

Na de wandeling , die we in één keer lopen, rijden we direct door naar Dordrecht, mijn huisadres.
Daar warmen we ons met een warm drankje en gaan we het Sint spel spelen. Leuk als jullie allemaal één cadeautje meebrengen van max €5, -
Willen jullie nog een koud drankje, neem dat dan zelf mee.
Ik zorg nog voor een maaltijd zodat jullie niet tijdens de spits naar huis hoeven.
Hoe lijkt je dat?

Vorig jaar was het een groot succes.
Ik zeg er wel bij, het is én lopen én eten.
Juist deze combi maakt het leuk op deze dag.

Wees welkom!!

Stel een vraag