Dit event is al begonnen/geweest.

Tiendweg-Wiericke en jaagpad Hollandse Ijssel 15 km

Tiendweg-Wiericke en jaagpad Hollandse Ijssel 15 km

Oudewater
13.00 - 16.45

Deelnemers 7 / 8

Plaats:
Oudewater - Utrecht
Deelnemers:
Min. 4 - max. 8

Deelnemers 7 / 8

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 0,00
 

Omschrijving

Ik neem het stokje over van 'Marek' Heb de kaart vast bekeken en ik denk zelfs dat ik deze wandeling al eens gedaan heb. Prachtig gebied! Ik denk dat we via de parkeerplaats eerst door het centrum lopen en dat liefhebbers eerst koffie of thee kunnen nemen. Er is zoveel horeca te vinden. Dat moet wel lukken. Dan vervolgen we route in omgekeerde volgorde en komen halverwege ook bij een bekend adres van mij waar vast ook iets te krijgen is.
Voor de duidelijkheid nog even, graag alleen wandelaars die netjes alle Coronaregels volgen voor ieders veiligheid!

Het hart van het charmante stadje met zijn historische centrum ligt ingeklemd in een slinger van de rivier. Bij de Markt met de beroemde Heksenwaag is de IJssel overkluisd.
Direct als je bij Oudewater de Tiendweg oploopt word je overweldigd door het lage polderland van het Groene Hart. Het is hier heerlijk wandelen, met alsmaar gras onder je voeten en zo nu en dan een om- of overstapje. De Tiendweg met aan weerszijden sloten en knotwilgen doorsnijdt de langgerekte weidekavels aan de achterzijde. Dit is het land van de knobbelzwanen, die zich tegoed doen aan het groene gras. Na 5 km is het tijd voor verandering en wandelen we naar Hekendorp, bekend van de Goejanverwellesluis.
Bij Hekendorp is de Oude Hollandse Waterlinie op zijn smalst. Aan de westzijde wordt deze strook begrensd door de Enkele Wiericke, aan de oostzijde door de Dubbele Wiericke. Aan het eind van de Dubbele Wiericke sta je weer bij de sluis in Hekendorp. Naar Oudewater volgen we het jaagpad langs de Hollandse IJssel, waar eens de trekschuiten werden 'gejaagd'.
  •     19 March om 15:23 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     19 March om 14:54 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     19 March om 10:39 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     17 March om 11:49 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     17 March om 09:06 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     15 March om 10:10 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     15 March om 09:59 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     14 March om 16:31 Utrecht
    heeft zich aangemeld.
  •     14 March om 13:58 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     14 March om 13:10 Noord-Holland
    heeft zich aangemeld.

Stel een vraag