Dit event is al begonnen/geweest.

LAST MINUTE: Fietsen langs de Vecht met Boottocht over de Vecht

LAST MINUTE: Fietsen langs de Vecht met Boottocht over de Vecht

Maarssen
11.00 - 16.00

Deelnemers 3 / 6

Plaats:
Maarssen - Utrecht
Deelnemers:
Min. 2 - max. 6

Deelnemers 3 / 6

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 17,50
Uitleg kosten:
€ 10 boot + fiets Eventueel drankjes en hapjes naar keuze.
 

Omschrijving

We fietsen vandaag langs het deel van de Vecht tussen Maarssen en Mijnden, langs alle mooie buitenplaatsen een route met veel historie. We komen o.a. ook langs de nog in gebruik zijnde vrouwengevangenis in Nieuwersluis.

We hebben ruim de tijd om foto’s te maken en onderweg ergens een ijsje te pakken.
Neem voor de zekerheid lunch mee, als het te druk is op de terrasjes kunnen we ergens picknicken wellicht. Ik kon helaas nergens reserveren.

Aan het einde van onze 25 km fietstocht stappen we op de fietsboot over de Vecht naar ons beginpunt. Geniet van het uitzicht wat vanaf een boot toch weer heel anders is dan vanaf het land. We varen een prachtige route met uitleg over de bezienswaardigheden en uitzicht op alle historische buitenhuizen. De boottocht duurt 1 u en 15 min. en brengt ons vlakbij een prachtige locatie waar we na afloop een drankje kunnen drinken op een bijzonder terras met uitzicht over de Vecht. Voor de liefhebber kunnen we hier ook nog een (borrel)hapje nemen. Aankomsttijd boot is 15.30 u, dit ik vlakbij ons eindpunt.

Met deze weersvoorspelling kan het niet missen, dit belooft een heerlijke relaxte dag buiten te worden.

We drinken natuurlijk eerst even koffie en thee.

- We fietsen gemiddeld minimaal 17 km en maximaal 20 km per uur;
- Mogelijk gaan we ergens lunchen, dan is het handig als je de Tikkie app hebt (mochten we niet apart kunnen afrekenen);
- E-bikes mogen ook mee; En mijn kleine allemans-vriendinnetje ‘Sky’ gaat ook mee in mijn fietsmand achterop.
- Neem voldoende drinken mee en smeer je goed in met zonnebrandcrème.
- De fietsboot kosten zijn € 10 pp incl. fiets. Neem voor de zekerheid cash mee.
  •     16 June om 13:35 Gelderland
    heeft zich aangemeld.
  •     15 June om 22:55 Zuid-Holland
    heeft zich aangemeld.
  •     15 June om 19:59 Utrecht
    heeft zich aangemeld.

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag