Dit event is al begonnen/geweest.

Stephanie Struijk trio Theaterconcert

Stephanie Struijk trio Theaterconcert

Alphen
20.30 - 23.00
Uitgelicht

Deelnemers 1 / 4 (min. 2)

Plaats:
Alphen - Noord-Brabant
Deelnemers:
Min. 2 - max. 4

Deelnemers 1 / 4 (min. 2)

Leeftijd:
40 - 65 jaar
Kosten:
€ 21,00
Uitleg kosten:
Ticket zelf boeken bij Den Heuvel https://www.denheuvel.org/
 

Omschrijving

Stephanie Struijk schrijft persoonlijke verhaaltjes in liedjes. Ze bracht op 18-jarige leeftijd onder de naam Stevie Ann haar debuutalbum uit waarmee ze onder andere op Pinkpop stond.
Ze schreef samen met Daniël Lohues haar eerste Nederlandstalige album. Deze switch beviel haar goed en het album werd warm onthaald.Inmiddels heeft Stephanie een stevige basis gecreëerd als Nederlandstalige troubadour zowel in Nederland als in Vlaanderen.Eind 2023 komt haar nieuwe album uit, met kleine luisterliedjes over grote gevoelens.
Met Bernard Gepken en Reyer Zwart toert ze in trioformatie langs de Nederlandse theaters

OOR DOOR: MATTHIJS LINNEMANN
16 JANUARI 2024
Stephanie Struijk begon haar carrière halverwege het vorige decennium onder de naam Stevie Ann. Na een paar fraaie en redelijk succesvolle albums in een Americana-achtig idioom switchte ze in 2016 naar het Nederlands; Dezelfde Zon is het derde album in haar moerstaal.

Te midden van de high profile Nederlandstalige zangeressen die momenteel de Nederpop domineren (Eefje de Visser, S10, Froukje, Sophie Straat) dreigt Struijk een beetje onder te sneeuwen. Haar vorige albums waren weliswaar genietbaar, maar deden mij niet direct reikhalzend naar nieuw werk uitkijken. Wie schetst mijn verbazing toen ik Dezelfde Zon opzette: als dit een voorbode is van het popjaar 2024, dan ligt er veel moois in het verschiet. Op dit nieuwe album boort ze een goudmijn van wonderschone melodieën aan; de teksten tillen veelal kleine anekdotes naar een universeel niveau en raken daarmee de luisteraar recht in het hart. ‘Kleine luisterliedjes over grote gevoelens’, in haar eigen woorden.

Net als op eerdere platen haalt Struijk haar inspiratie vaak uit reizen; referenties aan specifieke plaatsen zijn niet van de lucht. Zo spelen meerdere nummers zich af in Zwitserland, waaronder de gelijknamige single. De sobere productie van Daniël Lohues laat de liedjes optimaal tot hun recht komen; alles is in één take op de band gezet. En ik kan me vergissen, maar het lijkt alsof de geboren Limburgse nu ook eerlijk uitkomt voor haar zachte g. Met Dezelfde Zon toont Stephanie Struijk zichzelf in volle glorie aan de wereld

Uitgelicht & Aanbevolen

Stel een vraag